Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Inridning av unghäst

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Ridtravartjejen

Ridtravartjejen


Antal inlägg : 9
Join date : 10-02-01
Age : 32
Ort : Vislanda

Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1mån feb 01, 2010 1:29 am

Hej!

Nu behöver jag all hjälp jag kan få.
Har en unghäst på 5 år, gått på trav men fattade inte tekniken så jag tog över honom och ska utbilda honom till ridhäst.

En kanon häst att ha med att göra men nu är det till det här med att få honom i form, arbeta med bakdelen, höja ryggen, sänka nacken.

Tips och råd å övningar på detta är verkligen något jag behöver.



MVH Sanna
Till överst på sidan Gå ner
http://ridtravartjejen.blogg.se/
damptroll

damptroll


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-26
Age : 34
Ort : vaxholm stockholm

Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Sv: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1mån feb 01, 2010 1:39 am

Hej, travare har jag faktist ingen som hälst erfarenhet av.. Men! Det finns en kategori som handlar om just ridtravare, kelly (glansspray@bdb) är en hejjare på ridtravare Smile lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
Ridtravartjejen

Ridtravartjejen


Antal inlägg : 9
Join date : 10-02-01
Age : 32
Ort : Vislanda

Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Sv: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1mån feb 01, 2010 3:24 pm

Tack så mycket för rådet!

=)
Till överst på sidan Gå ner
http://ridtravartjejen.blogg.se/
Spurtislisa




Antal inlägg : 4
Join date : 10-01-30
Age : 49
Ort : östersund

Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Sv: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1lör feb 06, 2010 1:49 am

hej! Ja skulle börja med att longera eller tömköra om du har erfarenhet av det eller har nån kunnig i din närhet du kan ta hjälp av. tycker det e de absolut bästa sättet att påbörja omskolningen av en travare. Så mycket skonsammare för hästen att från början få gå utan ryttare för att stärka ryggen o lära sig både förhållande o framåtdrivande hjälper. Givetvis kan du ju rida också, men då skulle ja mest satsa på att skritta o just öva såna saker som gas o broms.... utan krav på att hästen ska gå på tygeln än. lycka till med din häst o hoppas att nåt av detta kan va till hjälp. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Ridtravartjejen

Ridtravartjejen


Antal inlägg : 9
Join date : 10-02-01
Age : 32
Ort : Vislanda

Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Sv: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1tor feb 11, 2010 1:25 pm

Tack så mycket för tipsen Smile
Jag har både tömkört och longerat honom innan, men jag rider mest nu i och med att det är dåligt underlag Smile

Han söker sig mycket framå-nedåt med hals och arbete väldigt flitigt med bakbenen Smile
Så det börjar gå framåt.
Till överst på sidan Gå ner
http://ridtravartjejen.blogg.se/
Sponsored content





Inridning av unghäst Empty
InläggRubrik: Sv: Inridning av unghäst   Inridning av unghäst Icon_minitime1

Till överst på sidan Gå ner
 
Inridning av unghäst
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Inridning och grundutbildning
» Inridning av travhäst

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Unghästar, Inridning & Avel-
Hoppa till: