Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Om mig som moderator!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
damptroll

damptroll


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-26
Age : 34
Ort : vaxholm stockholm

Om mig som moderator! Empty
InläggRubrik: Om mig som moderator!   Om mig som moderator! Icon_minitime1tis jan 26, 2010 7:18 pm

Anledningen tror jag för att jag blivit tilldelad ansvaret för den här tråden är för att jag intresserar mig mycket för arbete med unghästar och inlärning. Att vara pedagogisk är alltid viktigt men i synnerhet då man arbetar med unghästar. Att få hästen att assosiera arbete med glädje är väldigt viktigt!

Många anser att man får räkna med att ramla av några gånger under inridningen av sin häst eller ponny, men det anser inte jag! Trygghet vid inlärning är för mig ett måste! Och säkerheten ska alltid gå först det gäller både för häst och ryttare.

Allt arbete med unghästar ska gå till på ett lungt och pedagogiskt sätt för hästen, så den kan känna trygghet för både utrustningen och den blivande ryttaren!

Min welsch cob valack Breitling har jag ridit in själv och han fortsätter bara att utväcklas, jag hoppas på att få honom startad för första gången till våren i dressyr. Om jag gör det själv utom tävlan eller om jag hittar en tävlingsryttare till honom återstår att se Smile Tanken är väl att han ska starta LB:1 iaf.

i min familj kan jag även tillägga att vi ridit in och utbildat samtliga av våra hästar själva. och första ponnyn vi fick i vår familj var ett 1årigt russ sto år 1990 då jag var knappa året och mina systrar var 7 och 11 år ! Vi har fått lära oss påvägen och pröva oss fram då det gäller unghästar och tillvägagångssätt för inridning. Numera har vi ett väl fungerande system för inridning!

så undrar ni något så finns jag här till ert förfogande och ska göra mitt yttersta för att ge råd och svara på frågor

mvh Natalie (damptroll)
Till överst på sidan Gå ner
Ridtravartjejen

Ridtravartjejen


Antal inlägg : 9
Join date : 10-02-01
Age : 32
Ort : Vislanda

Om mig som moderator! Empty
InläggRubrik: Sv: Om mig som moderator!   Om mig som moderator! Icon_minitime1mån feb 01, 2010 1:30 am

Hej!


Har du lite tips på övningar för att få min unghäst i form, jobba med bakdelen, höja ryggen, sänka nacken osv. ?

MVH Sanna
Till överst på sidan Gå ner
http://ridtravartjejen.blogg.se/
damptroll

damptroll


Antal inlägg : 12
Join date : 10-01-26
Age : 34
Ort : vaxholm stockholm

Om mig som moderator! Empty
InläggRubrik: Sv: Om mig som moderator!   Om mig som moderator! Icon_minitime1mån feb 01, 2010 1:36 am

det är jätte svårt enligt mig att säga såhär över datorn utan att veta hur du rider och hur pass mycket din unghäst är riden. Men till att börja med så kan jag säga att se till att din unghäst tar ett bra stöd i handen och be den helt enkelt att söka frammåt nedåt. Och se till att den jobbar i ett lagom tempo och inte "springer" eller "såsar" fram. Men kan du ordna en video då du rider kankse jag kan ge bättre tips Razz
Till överst på sidan Gå ner
Ridtravartjejen

Ridtravartjejen


Antal inlägg : 9
Join date : 10-02-01
Age : 32
Ort : Vislanda

Om mig som moderator! Empty
InläggRubrik: Sv: Om mig som moderator!   Om mig som moderator! Icon_minitime1mån feb 01, 2010 3:25 pm

Tack =)
Det ska jag försöka fixa fram!
Till överst på sidan Gå ner
http://ridtravartjejen.blogg.se/
Sponsored content





Om mig som moderator! Empty
InläggRubrik: Sv: Om mig som moderator!   Om mig som moderator! Icon_minitime1

Till överst på sidan Gå ner
 
Om mig som moderator!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lite om mig som moderator

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Unghästar, Inridning & Avel-
Hoppa till: