Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

Hur länge har du ridit?

Gå ner 
+30
Fifi
Lucy
nistlej
Mellliie
MatildaHedlin
Neiah
Nova
Ella
Complete
urfokus
nouveauxlune
empathy
Sannahbjarnemar
Legally_insane
Littra
Reiko
jownah
Felicia
Galetbarn
Chessiak
everythingg
Glay
Fotoesset89
Moira
Lallisen
Hoffetollan
morot
Brio
Mirakelbarn
Katarasaga
34 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
empathy

empathy

Antal inlägg : 27

Hur länge har du ridit? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 4:54 pm

Jag började rida som 5-åring och har hållt igång aktivt sen dess. Dvs runt 11 år.
Har haft en rad sköthästar, medryttarhästar, nån foderhäst och ja, nu sitter jag här med pälsbollen Conny och Coolman, även kallad Mr. Kaxig Wink

Rider inte så fantastiskt mycket på mina egna men däremot i skolan blir det en del ridning.
När jag rider "hemma" blir det oftast bridleless eller nån slags akademisk ridkonst *vissel*
Till överst på sidan Gå ner
http://www.norahkohle.webb.se
Legally_insane

Legally_insane

Antal inlägg : 13

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 5:22 pm

Mirakelbarn skrev:
Legally_insane; Härlig story! queen

Tackar Very Happy
å det finns så mkt detaljer man lämnar utanför, för de skulle bli så himla långdraget då.
inte blev de nått alls om de foder å sköthästar man haft, men men Razz
http://legally-insane.soclog.se
nouveauxlune

Antal inlägg : 1

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 6:22 pm

jag har ridit i sex år Smile
jag red lite till och från när jag var fem, men jag tyckte inte det avr så kul för hästen jag red rullade sig med mej en gång tongue
sen när jag var åtta började jag på ridskola och där har jag ridit nu i 6 år tongue
mamma har även haft egen häst sen jag var fem, quater/halvblod/fullblod, som jag rider så ofta jag kan cyclops

treligt att läsa om alla tongue
http://fototto.blogg.se
urfokus

urfokus

Antal inlägg : 1

InläggRubrik: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 6:30 pm

Jag har varit bland hästar innan jag ens kunde gå, men ridit det har jag gjort sen jag va 3 ungefär och är nu 18, 15 år Surprised
Var på ridskola ett par år men har även haft 2 shettisar, 2 ponnier, en kallblodstravare och har nu en nordsvensk/arab. (Hästgalen mamma också, därav alla hästar).
Hade dock en "paus" i ca två år där jag bl.a tvingades göra av med mitt kallblod och min ponny som jag då hade, men efter att jag började på en naturbruksskola där dem även hade en hästlinje, och fick se hästar varje dag som fick mig att längta tillbaka så började jag rida så smått igen. Jag menar, hur kan man låta bli? Helt underbara djur.
Så det blev till att skaffa häst igen, alltså min nuvarande nordsvensk/arab, och jag ångrar inte en sekund av det (:
Complete

Complete

Antal inlägg : 21

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 6:49 pm

Jag har ridit i snart 3 år.. Haha! Very Happy
http://nh.webb.se
Ella

Antal inlägg : 2

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tis jan 26, 2010 8:26 pm

Jag har ridit så länge jag minns, ungefär sen jag var tre år gammal, och fortfarande har mina föräldrar inte unnat mig en egen häst XD
Nej, nu ksa vi inte vara sånna, jag har faktiskt helt underbara möjligheter. Jag är i princip medryttare på en ridskoleponny, kat. D, som heter Munsboro Frosty Jump och han är en riktig veteran, i r blir han 21 år. Han är en jättetrevlig ponny med inriktning på hppningen (han har väldigt svårt för dressyr, är mycet speciell och blir lätt väldigt stark även om han är känslig).
Tidigare har han hoppat Svår hoppning men nu går han högst 1 m, han börjar ju bli sig till åren (a). Honom rider jag fyra dagar i veckan ocg tar hand om helt de dagarna, han är helt fantastisk. Utöver det tävlar vi lite, jag är så lycklig att jag har fått chansen att ha honom, dessutom har min bästa vän flera storhästar som jag snyltar allmänt på Smile Det var lite om mig och min lilla ponny, någon mer som tävlar på en ridskolehäst? Very Happy
Nova

Nova

Antal inlägg : 9

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1ons jan 27, 2010 5:19 pm

Jag har nog ridit i ungefär 7-8 år, tror jag. Just nu rider jag endast på ridskola men har haft sköthästar och medryttrarhästar. Very Happy
Http://winterberry.blogg.se
Neiah

Neiah

Antal inlägg : 10

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tor jan 28, 2010 8:29 pm

Har typ alltid ridit ^_^ Min farmor hade en häst, Carisma som jag fick lärara mej att rida på mej jag började på ridskolan när jag var 4-5år & har alltid ridit där. Så det blir ca 10år Smile Min farmor hade ju då häst som var som min, tävlade på henne & det gick både uppåt o neråt! Det sista året tillsammans, det var vårt bästaår, jag utvecklades enormt & hon med :3 Rider privat hästar lite då o då annars. Men någon riktig medryttar häst har man inte.. *Ny häst kommer snart till stallet, som kommer att vara min o farmors* Very Happy
MatildaHedlin

MatildaHedlin

Antal inlägg : 21

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tor jan 28, 2010 9:56 pm

Jag har haft med hästar att göra sen innan jag ens kunde gå, men började inte rida regelbundet förrän jag var 4 år, så nu blir det ju 14, snart 15 år jag ridit då. Har haft egen häst, foderhäst, medryttarhäst, sköthäst, hyrhäst. Ja, nästan allt man kan ha x'D
Just nu har jag två medryttarhästar och en hyrhäst på ridskolan.
Ja, så jag rider alltså på ridskola två till tre ggr i veckan gör jag också, då på Enköpings Ridklubb, där jag ridit hela mitt liv och trivs superbra!
Kan inte tänka mig ett liv utan hästar, även om jag vart nära att sluta flera ggr.
http://Mate.bilddagboken.se
Mellliie

Mellliie

Antal inlägg : 10

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1tor jan 28, 2010 10:54 pm

7-8år tror jag det är. Smile Började vintern innan jag fyllde 6år och i vår fyller jag 14år, så något åt det hållet. Smile Jag har haft 2 egna ponnyer och 2 foderponnyer(ena köpte vi). Smile
http://mellliie.blogg.se
nistlej

Antal inlägg : 15

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1fre jan 29, 2010 11:01 am

Började på ridskola när jag var 6 år, kommer inte ihåg om jag hade ett litet upphåll (1 termin?) när jag flyttade ner, i jakt på ridskola, men men, inte så relevant Wink 10 år iallfall Smile
Endast ridit på ridskola, sen när alla hästar såldes flyttade jag efter min lilla favorit & fick rida honom en gång/vecka privat. (han såldes till en annan ridskola) sen våren 2009 skulle han pensioneras från ridskolelivet och då ville ägaren att jag skulle köpa honom Very Happy <3
Så sen 9 månader är det häst på heltid och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt Smile
http://twix.pixbox.se
Lucy

Lucy

Antal inlägg : 13

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1fre jan 29, 2010 2:04 pm

Jag började faktiskt rida innan jag kunde gå. Jo, jag hatade att åka barnvagn så då tog mamma sin häst och så fick jag sitta på den när de var ute på promenader. Sedan dess har vi alltid haft hästar (mycket tack vare mamma eftersom hon själv rider), gick på ridskola ett halvår ungefär och så fort jag lärt mig "grunderna" så började jag rida privat. Så ja snart 20 år, började väl rida mer "seriöst" så att säga när jag blev lite äldre, när jag var 9-10 år fick jag min första ponny tror jag, och nej det var ingen söt liten B-ponny som redan gick SM, det var en envis shettis som jag säkerligen flög av minst 50 ggr, men tack vare de galna/envisa ponnyerna jag haft så har de gjort mig till en mycket bättre ryttare idag. Ser allt för många unga ryttare som får dyra läromästare ponnyer de bokstavligen "åker" runt på.

Kan iallafall inte föreställa mig ett liv utan hästar.
http://ussing.blogg.se/
Katarasaga

Katarasaga

Antal inlägg : 162

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1lör feb 06, 2010 9:40 pm

Den första hästen jag någonsin red, var en nordsvensk travarhingst. Han var inte stor, han var ganska nätt och han var sagolikt vacker.

Och trots att den typen av hästar - tro mig, jag har träffat nsvtravarhingstar som varit hetare än lava - ofta är rätt uppe i varv var han lugn och snäll, och det enda dumma han gjorde var att springa med mig rätt ut i grenarna!
En bild på mig och Silur för läääängeee sedan.
Hur länge har du ridit? - Sida 2 116ugcz
http://joviale.blogg.se
Fifi

Fifi

Antal inlägg : 35

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1sön feb 07, 2010 3:35 pm

KOLLA MANEN 8D
Jennyy

Jennyy

Antal inlägg : 7

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1lör feb 27, 2010 4:07 pm

jag har ridit i 10 år :p
Delectable

Delectable

Antal inlägg : 17

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1ons mar 03, 2010 10:05 pm

Jag har ridit sedan jag var 8 :p Har inte haft någon foderhäst eller egen häst, men har haft många medryttarhästar Smile bl. a. en shettis som inte blivit riden på 10 år xD Han bockade nästan hela tiden, och ja, jag åkte av 8D på en stubbe... o.o
lindblaaad

lindblaaad

Antal inlägg : 2

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1mån jun 07, 2010 5:03 pm

Jag har ridit sen jag var 2-3 år gammal och nu är jag snart 18 Smile alltså ca 15 år. Det har alltid varit mitt största intresse och jag har aldrig haft ett uppehåll som många andra har haft. Min första sköthästar var Emrik (vallack) och Fakir (hingst) två shetlandsponnier som jag hade när jag var 6år gammal. Sen har jag ridit på min kusins hästar och fått lära mig nästan allt av henne. Blackarabians.se hennes hemsida! Kolla gärna in. Smile

Nu har jag 3 hästar som betyder allt för mig! En gammal travare på 21 år som är min själsfrände, aldrig trodde jag att man kunde ha en så bra relation med häst som jag har med han, det är underbart! Sen min lilla shettis Shuka på 5år och en nordsvensk på 17 - 18 år, ingen vet exakt hur gammal han är tyvärr. Stackarn har inte haft det så bra :/ Läs gärna min blogg som består mestadels med min träning med Uno (nordisen) och annat som har med hästar att göra. Smile clindblad.devote.se
http://clindblad.devote.se
Dannie

Antal inlägg : 8

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1ons jun 23, 2010 9:50 am

Jag har ridit sen jag va ett det va då jag fick min första häst skrållan. jag har alltså ridit i hela mitt liv i princip Smile jag började med skrållan en liten B-ponny på 15 år henne hade jag tills hon blev 32 och vi fick avliva henne för hon gick så dåligt. jag har också haft 3 shettisar som jag lånat och ridit och tävlat hoppning,agility och galopp på. den ena som hette tuff red jag SM på och vi red också på göteborg horse show det gjorde jag också med en anna shettis som heter Tumeliza och vi hamnade också på en reklam affisch för själva showen året efter vi hade varit där Smile sen har jag haft en egen B-ponny som jag tävlat i hoppning och han va 6 år när jag köpte honom. Jag red också två ponnyer åt en kompis då de va för starka för henne. sen köpte jag min C-ponny Zunzhine och red henne och min B.ponny sen sålde vi B-ponnyn och då hade jag bara Zunzhine ett tag innan jag började rida och tävla mammas Arab Zenaz Zeebrah ox Smile jag tävlade båda i hoppning men började senare rida dressyr på zeebrah och vi har ridit upp till FEI dressyr och nu eftersom jag e för gammal för att rida ponny så har jag tagit upp zeebrah till storhäst och det går frammåt. Det va nog mina hästar det Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hur länge har du ridit?   Hur länge har du ridit? - Sida 2 Icon_minitime1

Hur länge har du ridit?
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Ridning-
Hoppa till: