Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Istadig på hoppbanan

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
yeess

yeess


Antal inlägg : 19
Join date : 10-01-30
Age : 27
Ort : Vingåker

Istadig på hoppbanan Empty
InläggRubrik: Istadig på hoppbanan   Istadig på hoppbanan Icon_minitime1lör jan 30, 2010 2:14 am

jag älskar att hoppa och allt med ridning att göra, men i hoppningen när jag tävlar så blir min häst "istadig" och tänker inte gå in på banan, och hon gör samma sak hemma .... vad ska jag göra med henne Question

hon är snäll tills man kommer till ingången till banan, om hon inte vart där 1 gång innan så går hon in om hon är på ett nytt ställe, men hemma är hon helt hopplö på tävlingar Sleep
Till överst på sidan Gå ner
Lucy

Lucy


Antal inlägg : 13
Join date : 10-01-26
Age : 34
Ort : Stockholm

Istadig på hoppbanan Empty
InläggRubrik: Sv: Istadig på hoppbanan   Istadig på hoppbanan Icon_minitime1lör jan 30, 2010 1:13 pm

Svårt att säga direkt vad det är, hon kanske blir lite nervös? Övertaggad? Hur är hon när ni väl kommer in på banan, hoppar hon bra, är framåt? Eller stannar hon och verkar sur inne på banan med?

Om hon är positiv och framåt när hon väl är inne på banan så är hon säkert bara lite nervös/taggad precis när hon ska in. Det ända sättet att träna det på är helt enkelt att åka ut och tävla och skaffa rutin.
Till överst på sidan Gå ner
http://ussing.blogg.se/
yeess

yeess


Antal inlägg : 19
Join date : 10-01-30
Age : 27
Ort : Vingåker

Istadig på hoppbanan Empty
InläggRubrik: Sv: Istadig på hoppbanan   Istadig på hoppbanan Icon_minitime1lör jan 30, 2010 4:28 pm

Lucy skrev:
Svårt att säga direkt vad det är, hon kanske blir lite nervös? Övertaggad? Hur är hon när ni väl kommer in på banan, hoppar hon bra, är framåt? Eller stannar hon och verkar sur inne på banan med?

Om hon är positiv och framåt när hon väl är inne på banan så är hon säkert bara lite nervös/taggad precis när hon ska in. Det ända sättet att träna det på är helt enkelt att åka ut och tävla och skaffa rutin.

Ibland kan hon bli lite istadig, men när man väl börjar hoppa så hoppar hon på bra och är pigg =)
Till överst på sidan Gå ner
elviraaaa




Antal inlägg : 2
Join date : 10-01-31

Istadig på hoppbanan Empty
InläggRubrik: Sv: Istadig på hoppbanan   Istadig på hoppbanan Icon_minitime1lör jun 12, 2010 12:31 am

Min ponny och jag har ett litet problem. Han är en c-ponny, och med honom tävlar jag L:C, L:B lokalt. Hemma när vi hoppar bana är han hur duktig som helst, hoppar för det mesta allt, och hoppar 1m banor utan problem. Men när vi kommer ut på tävlingsbanan .. Svårt att beskriva .. Liksom innan hindret stannar han upp, så själva språnget blir liksom lite "kohoppigt". Han kommer i bra fart mot hindret och så, men just precis innan så stannar han upp och tvekar typ, så språnget blir lite krångligt. Jag vet inte riktigt hur jag ska fixa detta, har provat att komma i lugn fart, snabb fart, många halvhalter, kort ansats mot hindret, jaa, massa olika saker! För grejen är just den att på träningar uppför han sig galant, no problems, men på tävlingar får han för sig massa och blir t.o.m lite seg. Brukar oftast trycka till extra innan hindret men han typ stänger av för skänklarna och gör på sitt egna sätt. Visst, han kommer över men man kommer ju ingenstans om man vill placera sig osv med tanke på att ett sådant språng tar extra tid att komma över. Nu menar jag inte att han ALLTID tar sådana språng men oftast. Just när han tar sånna språng ser det ut som att han kommer för nära, fast han egentligen inte gör det. Har någon något tips eller något?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Istadig på hoppbanan Empty
InläggRubrik: Sv: Istadig på hoppbanan   Istadig på hoppbanan Icon_minitime1

Till överst på sidan Gå ner
 
Istadig på hoppbanan
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Hoppning-
Hoppa till: