Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Min häst blockerar mig

Gå ner 
FörfattareMeddelande
naturalharmony




Antal inlägg : 1
Join date : 10-06-08

Min häst blockerar mig Empty
InläggRubrik: Min häst blockerar mig   Min häst blockerar mig Icon_minitime1tis jun 08, 2010 10:20 pm

Hej allihopa!
Det är så att jag har ett problem med min 18-åriga c-ponny (sto). Jag jobbar väldigt mycket på vår kommunikation, men när jag kommer för nära inpå "stänger hon av", hon blockerar mig. Jag tror, eller jag vet, det måste ha något attgöra med att hon har blivit misshandlad tidigare i livet :/ Men saken är att jag inte riktigt vet hur ja ska hantera just det, vad jag ska göra?

T.ex. jag har kommunicerat med henne, och tränat löslongering (som jag håller på att lära in) och ridit lite i repgrimman i paddocken. Sånt går jättebra, då "släpper hon in mig" och lyssnar på mej, likaså låter hon mig lyssna på henne. Men nu har jag varit ute på en äng flera gånger bara för att bygga upp kommunikationen även utanför staket. Och då blockerar hon mig. Tacksam för någon som har lust att hjälpa mig grubbla över detta!
Till överst på sidan Gå ner
 
Min häst blockerar mig
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Häst som inte lyssnar ?
» Övningar för dig och din häst
» Svårfångad häst!
» En häst som bara inte vill?
» Tips för känsligare häst

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Trickträning & Natural Horsemanship-
Hoppa till: