Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Rida med stick?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
everythingg

everythingg


Antal inlägg : 18
Join date : 10-01-20
Ort : bdb: amandalofroth :)

Rida med stick? Empty
InläggRubrik: Rida med stick?   Rida med stick? Icon_minitime1mån feb 01, 2010 12:23 am

Har sett när bla nora rider med spöt uppe, eller vad man nu ska säga.
Hjälper det något, som att tex svänga elr så? :p
Eller är det för att inte nudda hästen typ? Smile
Till överst på sidan Gå ner
empathy

empathy


Antal inlägg : 27
Join date : 10-01-26
Age : 31
Ort : Kungsbacka

Rida med stick? Empty
InläggRubrik: Sv: Rida med stick?   Rida med stick? Icon_minitime1mån feb 01, 2010 2:52 pm

Om du menar varför man har sticken lutad mot axeln, så är det för att vara "passiv" när man inte önskar något av hästen, eller när man inte behöver använda sticken. Mestadels räcker det för mig att förskjuta vikten för att påverka honom, men t ex vid snävare svängar, skolorna, ryggning osv kan den vara ett bra hjälpmedel. Men så fort hästen förstår och gör rätt tar man upp den igen för att ge eftergift och visa att man inte ber om något mer. Förstår du? Smile

Här svarar han bra för enbart vikt och skänklar, och då har jag den i passivt läge
Rida med stick? 0f6711ba17ea33422056a50cecdb5450e94844e30d8bb21c827a6d90b27f5a5c

Här skulle vi minska volten och han kom inte runt riktigt, så jag tog ned sticken på halsen och hjälpte honom lite. Nu var det iofs inte så konstigt att han inte kom runt eftersom jag hängde på hans inre framben just här, men du förstår säkert hur jag menar Razz
Rida med stick? 269034ede78be7ce1bdeb758995d9b6f83d8b415eeeb21822a6251e5f322d83d
(kan hända att du behöver vara inloggad på bilddagboken för att se bilderna)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.norahkohle.webb.se
Naturalpony

Naturalpony


Antal inlägg : 58
Join date : 10-01-25
Age : 26

Rida med stick? Empty
InläggRubrik: Sv: Rida med stick?   Rida med stick? Icon_minitime1mån feb 01, 2010 6:04 pm

så vill jag oså kunna göra med en häst, problemet är att jag inte har någon häst
Till överst på sidan Gå ner
http://www.naturalpony.mittspejs.se
Sponsored content





Rida med stick? Empty
InläggRubrik: Sv: Rida med stick?   Rida med stick? Icon_minitime1

Till överst på sidan Gå ner
 
Rida med stick?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Rida shettis eller inte?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Trickträning & Natural Horsemanship-
Hoppa till: