Play - Love - Learn
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 för gammal?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Othello




Antal inlägg : 7
Join date : 10-01-26

för gammal? Empty
InläggRubrik: för gammal?   för gammal? Icon_minitime1tis jan 26, 2010 7:24 pm

Hejsan! Jag undar en sak.. Jag har en 20 årig russvalack.. Är det för sent att börja träna honom? Att stegra sig, lägga sig m.m.
Tacksam för svar!

Besök gärna min bdb Ponyh för att se bilder på honom! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Fifi

Fifi


Antal inlägg : 35
Join date : 10-01-19
Age : 31
Ort : Halmstad (Y)

för gammal? Empty
InläggRubrik: Sv: för gammal?   för gammal? Icon_minitime1tis jan 26, 2010 7:30 pm

Så länge han är fullt rörlig och frisk och inte har några problem med att t.ex. lägga sig ner i vanliga fall så borde det ju gå alldeles utmärkt Very Happy Lyssan inte på ordspråket "Man kan inte lära gamla hundar att sitta" Wink
Till överst på sidan Gå ner
empathy

empathy


Antal inlägg : 27
Join date : 10-01-26
Age : 31
Ort : Kungsbacka

för gammal? Empty
InläggRubrik: Sv: för gammal?   för gammal? Icon_minitime1tis jan 26, 2010 7:49 pm

Det är inga som helst problem Smile Jag har en 22-åring här hemma som gör diverse tricks och som påbörjade inlärningen när han var 20!
Var bara noga att ta det lite försiktigt om han är lite stel, så att han inte skadar sig. Annars tycker jag att det är toppen att trickträna lite äldre hästar, de allra flesta trick stärker/stretchar ju någon del av hästens kropp.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.norahkohle.webb.se
Othello




Antal inlägg : 7
Join date : 10-01-26

för gammal? Empty
InläggRubrik: Sv: för gammal?   för gammal? Icon_minitime1tis jan 26, 2010 7:57 pm

Okej, Vad bra! Han är fullt friskt och är hur pigg som helst!! Smile Men har dock lite problem med sina fötter då han fick fång i somras, men troligvis så är den helt borta nu..
Såg att jag hade gästlösen på bdb, är borta nu.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





för gammal? Empty
InläggRubrik: Sv: för gammal?   för gammal? Icon_minitime1

Till överst på sidan Gå ner
 
för gammal?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Play - Love - Learn :: Allmänt :: Trickträning & Natural Horsemanship-
Hoppa till: